Home Life & Style 4 spôsoby, ako nadobudnúť pocit šťastia a byť kuul

4 spôsoby, ako nadobudnúť pocit šťastia a byť kuul

5626
0
SHARE

Šťastie nie je pocit, ktorý prichádza sám od seba. Pre šťastie niečo musíte urobiť, keďže ten výsledný pocit je dosiahnutý chemickými reakciami v tele, ktoré majú určité spúšťače. Tu je niekoľko rád, čo robiť aby sa vaše hormóny šťastia mohli vyplaviť.

Pohyb

Endorfíny nemajú iba tú úlohu, aby nás robili šťastnými. Síce pôsobia ako antidepresíva, ale dokážu aj potláčať bolesť. Možno ste si všimli, že keď sa zraníte pri zábave, často o tom ani neviete, ale ak o prichádzajúcej bolesti viete a je to jediné na čo sa sústredíte, budete ju cítiť. Za tento jav sú zodpovedné práve vaše hormóny šťastia. Pri športe, kedy je telo vystavené riziku bolesti – či už je to zranenie, alebo iba jemné poškodzovanie svalov v dôsledku cvičenia – sa ich začne produkovať viac. Ak sa vám ale pri samotnom športe nič nestane, endorfíny v tele ostávajú a pôsobia ešte nejaký čas po cvičení. Podľa vedcov sú za „najšťastnejšie“ športy považované skákanie cez švihadlo, aerobik, beh, cyklistika a silový tréning. Takže ak si neviete poradiť s pocitom smútku, zamierte do prírody (alebo aspoň telocvične) a cvičte.

Robte šťastné veci

Telo a psychika sú silno spojené. To je všeobecne známy fakt a preto ho treba vedieť využiť. Keď máte zlú náladu, musíte svoju psychiku presvedčiť o tom, že ste šťastní. Pokúste sa premôcť a začnite sa aj napriek zlému pocitu usmievať. Namiesto pozerania do zeme pri chôdzi, namierte svoj pohľad k nebu (samozrejme keď je dobré počasie). Dokonca niektorí vedci odporúčajú ísť pred veľké zrkadlo, pozerať sa na seba a robiť pohyby, ktoré si spájate so šťastím. Smejte sa sami na sebe, skáčte, tancujte, alebo robte čokoľvek, čo vás poteší. Vaša psychika sa po chvíli prispôsobí a budete sa cítiť lepšie.

Relax

Aj keď sa pokúšate presvedčiť seba samú o tom, že to nepotrebujete, aspoň raz do týždňa sa proste uvoľnite. Na každého platí niečo iné a preto si sami vyberte čo budete robiť. Ak máte sedavé zamestnanie, choďte do prírody. Naopak, keď je vaše zamestnanie plné pohybu, napustite si vaňu, zapnite hudbu a nerobte nič. Jednoducho sa zbavte tých rutinných myšlienok, ktoré vám stále behajú v hlave, spôsob, ktorým to dosiahnete je čisto na vás. Kto má rád spoločnosť, môže ísť na koncert, kto je kultúrne založený nech ide do divadla. Spôsobov je naozaj veľa.

Jedlo

To čo jete dokáže výrazne ovplyvniť to čo robíte a ako sa pri tom cítite. Hlad vám všeobecne k dobrej nálade nepomôže, to je isté. Preto skúste jesť pravidelne a po malých dávkach, aby ste sa mu vyhli. Prejedanie sa tiež nie je najlepším spôsobom ako docieliť šťastie. Jediným výsledkom je to, že sa vám chce spať, všetko robíte pomalšie a potom sa iba stresujete ohľadne toho, čo ste stihli a čo ešte musíte urobiť. Jedzte zdravo a chutne. Napríklad jahody priamo stimulujú nervový systém, hrozno zlepší náladu vďaka vysokému obsahu fruktózy a chilli je zdrojom uvoľnenia. Po chvíli pálenia bude váš pohľad na svet hneď o kus krajší.

Práve spôsob nášho života je na šťastí to najlepšie. Vďaka našim radám telo produkuje endorfíny. Tento hormón sa nazýva aj hormón šťastia. Práve ten nám všetky tie priaznivé účinky navodzuje. Endorfíny sú produkované telom, takže nemusíte za nič platiť, stačí len robiť správne veci.

4