Home Rady a tipy Time managment? S týmito radami ho hravo zvládnete

Time managment? S týmito radami ho hravo zvládnete

4006
0
SHARE

Time managment robí veľa ľuďom veľké problémy. Nechodíte včas do práce? Meškáte na rodinné stretnutia? Odporúčame vám si prečítať tento článok na zlepšenie vášho životného štýlu. Nech sa páči tipy ako zlepšiť svoj time managment ( potešíte tým nielen neustále čakajúceho priateľa).

  1. Študujte samú seba

Prv, než začnete s naozaj kvalitným time managmentom, odporúčame naozaj kvalitné seba preštudovanie sa. Čo pod týmto pojmom myslíme? Myslíme tým, že si vyhradíte jeden týždeň, počas ktorého budete sledovať vaše celodenné návyky, množstvo stresu a tlaku. Máte väčší stres ráno, alebo kvôli nemu nemôžete spávať celé noci?

Preštudujte sa a to kvalitne. Nejde o špecifické situácie ale o podvedomé rutiny, ktoré možno už ani nevnímate.

  1. Plány

Plánujte si. Plánujte si úplne všetko. Či je pre vás výhodnejšie spravovať svoj to do list večer, alebo máte viac nápadov a času ráno?

Rána sú spravidla omnoho kreatívnejšie a tak vás napadajú rôzne veci, pričom spravovanie to do listu večer vedie len k naozaj nutným záležitostiam.

To do list, aby sme všetko uviedli na správnu mieru, je akýsi zoznam svojich povinností.

Pokiaľ ste vyznávačkou nových moderných technológií, k dispozícií je viacero aplikácií na stiahnutie alebo môžete využiť i obyčajný kalendár či pripomienky vo vašom smartfóne.

Ak máte rada klasické cesty ako si zapisovať svoje povinnosti, namotivuje vás štýlový blok.

  1. Spoznajte váš štýl práce

Zahrňuje ho tiež aj prvý bod. Je výhodné vytvorenie akejsi rutiny, ktorú budete pravidelne dodržovať.

Vyviesť z miery sa nedajte ani novými špecifickými situáciami. Ide len o prispôsobenie sa, na tom nie je nič zlé! Tu uplatníte svoju húževnatosť, ktorá sa vám oplatí nielen v pracovnom ale i v osobnom živote.  Poznanie svojho štýlu práce sa vám určite oplatí, pretože budete vedieť odhadnúť svoje pracované tempo a tým nebude dochádzať k prepracovaniu, alebo naopak k nude. Jednoducho zistíte, koľko ste ochotná zniesť.

  1. Pripomienky? Prečo nie?

Môžete použiť pripomienky, ktoré vám najviac vyhovujú. Či už stavíte na klasické papierové pripomienky alebo pripomienky sprostredkované vašim smarfónom, je len na vás čo si zvolíte. Táto voľba sa dá kedykoľvek zmeniť, čo je viac ako samozrejmé. Nepriaznivé vplyvy však môže mať vytvorenie si zvyku, ktorý vás žiaľ bohu ďalej nepustí. Počas prvého skúšobného týždňa, vyskúšajte oba varianty a následne zvoľte ten, ktorý vám vyhovuje najviac.

  1. Priority

Pri každom zostavení to do listu, teda zoznamu, odporúčame očíslovať jednotlivé zložky vášho zoznamu. Ide o vytvorenie si priorít. Očíslujte ich od jedna, pričom jedna bude najdôležitejšia položka. Pomôže vám to usmerniť sa počas časovej tiesne a ich nesplnenie nebude mať taký fatálny dopad.

  1. Rozptýlenie

Rozptýlenie musíte počas vašej práce eliminovať na úplné minimum. Dôležitá porada?  Vypnite si mobil. Škrtiaci deadline? Urobte len to najdôležitejšie. Nerozptyľujte sa nad vecami, ktoré nie sú v tej dobe pre vás prioritou, alebo priamo neohrozujú vás či práve vami vykonávanú prácu. Je vašim rozptýlením facebook, či notebook, telefón celkovo? Vypnite ich, dajte svojim priateľom vedieť, že máte prácu.

  1. Prestávky

Azda jeden z najpríjemnejších ale i najdôležitejších bodov. Prestávky si plánujte tak často ako ich potrebujete, nie tak často ako si myslíte že ich potrebujete. To že sa vám nechce nie je dôvod na prestávku. Je to dôvod aby ste sa snažili viac a prekusli svoju nechuť.

Taktiež si naplánujte prestávky na svoju rodinu, cvičenie, jedlo a spánok. Nielen práca prispieva k šťastnému životu. Preto svoje prestávky plánujte starostlivo a vyhnite sa pomeru práca prestávka, 1:3. Teda sa vyhnite tomu, aby prestávok bolo viac ako odvedenej práce.

  1. Určte svoje limity

Neberte si viac práce ako zvládnete. Byť pozitívnym je jedna vec, ale prepracovanosť je druhá. V tomto prípade sa oplatí byť realistkami a neprepracovať sa. Hrozí syndróm vyhorenie, ktorý naozaj nie je príjemný.

4