Home Life & Style Ako žiť zdravo

Ako žiť zdravo

2289
0
SHARE

Chcete žiť zdravý život a nechať svoje „lenivé“ dni konečne za sebou? Jediné, čo musíte urobiť je dodržiavať niekoľko jednoduchých krokov, ktoré významne zlepšia Vaše zdravie.

  1. časť: vyberajte zdravé jedlo

Vyberajte si potraviny, ktoré obsahujú minimálne množstvo nezdravých tukov. Tie zahŕňajú i nasýtené tuky, ktoré zvýšia hladinu LDL cholesterolu a vďaka nim sa zvyšuje riziko ochorenia srdca. Jedzte hlavne zdravé tuky, ale všetko s mierou. Omega-3 mastné kyseliny sú dobrou voľbou na zdravý životný štýl. Tieto tuky môžu znížiť LDL cholesterol a zvýšiť HDL cholesterol.

Vyberajte si potraviny, ktoré majú nízky obsah cukru a rafinované sacharidy. Obmedzte hlavne konzumáciu sladkostí, ochutených nápojov, sladké ovocné šťavy a biele pečivo. Namiesto týchto vecí radšej siahnite po ovocí, čerstvo vylisovaných štiav a celozrnnom pečive.

  1. časť: začnite cvičiť

Vždy každé cvičenie začínajte s preťahovaním svalov. Nezabúdajte na to ani po cvičení. Šetrné preťahovanie Vám zahreje svaly. Odporúča sa chodiť do fitnes centra 3-4 krát týždenne. Zacvičte si aspoň hodinu, kombinujte pri tom kardio cviky so silovým tréningom.

Pokiaľ nemáte možnosť chodiť do fitnes centra, nevadí, nezúfajte, kľudne môžete cvičiť doma, priamo v domácnosti napríklad pri upratovaní. Alebo vezmite Vášho psa na prechádzku. Uistite sa, že sa budete pohybovať miernym tempom aspoň 30 minút.

  1. časť: vyhnite sa nezdravým návykom

Vyhnite sa diétám, ktoré Vám spôsobia jo-jo efekt. Schudnete vďaka nim len na určité obdobie, nie nastálo a navyše, vždy tu hrozí jo-jo efekt. Naberiete aj kilá, ktoré ste predtým nemali. Schudnúť natrvalo môžete len ak sa vzdáte všetkých nezdravých návykov. Neverte žiadnym tabletkám na chudnutie či rôznym koktailom. Začnite sa starať o svoje telo a dajte mu to čo si naozaj zaslúži.  Ak sa už rozhodnete cvičiť, cvičte hlavne s mierou.

Myslite na to, že ani nadváha, ale ani pod váha nie je pre telo zdravá. Hľadajte zlatú strednú cestu.  Poraďte sa so svojim lekárom ohľadom Vašej ideálnej váhy, ktorá je vhodná pre Váš vek a typ tela.

  1. časť: nezabúdajte na správnu hygienu

Sprchujte sa každý druhý deň. Ak ste vykonali aktivitu, pri ktorej ste sa spotili, osprchujte sa ihneď.

Čistite si zuby každý deň pomocou zubnej kefky a dentálnej nite. Tá zabraňuje nielen ochoreniam ďasien, ale i ochoreniam srdca.

Tipy:

  • užívajte multivitamíny, aby Vaše telo malo dostatok potrebných vitamínov pre zdravé fungovanie organizmu,
  • pite veľa čistej vody
  • pravidelné cvičenie zvýši Váš imunitný systém, pomáha tiež predchádzať civilizačným chorobám ako sú srdcové ochorenia, rakoviny, cukrovky a obezity. Pamätajte si, že Vaše fyzické zdravie môže tiež ovplyvniť Vaše duševné zdravie. Fyzická aktivita tiež zabraňuje úzkosti a depresiám …

 

4