Home Rady a tipy 11 spôsobov ako dosiahnuť svoje ciele

11 spôsobov ako dosiahnuť svoje ciele

3667
0
SHARE

Síce je nový rok už za nami, stále sa stretávam s ľuďmi ktorí si zadávajú ciele takpovediac zapochodu. Možno ich k tomu prinútila nepríjemná životná situácia či inšpiratívny zážitok. Avšak málokedy sa stanú naše predsavzatia cieľmi. Cieľmi v tom pravom slova zmysle. Čo to vlastne znamená? Cieľ môže byť čokoľvek čo by sme mohli dosiahnuť, ale od snov sa veľmi líši. Na svojich cieľoch pracujeme, vzdelávame sa kvôli nim. Snažíme sa na sebe pracovať, zisťujeme, analyzujeme a v neposlednom rade sa  motivujeme. Motivujeme k lepším cieľom, k ich splneniu a často nám to prináša ohromnú radosť. Ale čo ak nieste tým človekom? Človekom ktorý má pevnú vôľu, vie kedy je dosť ? V tomto článku vám ponúkame 11 spôsobov, ako sa konečne dokopať k dosiahnutiu vlastných cieľov.

  1. Kým chcete byť?

Možno na prvý pohľad jednoduchá a primitívna otázka. Ale keď sa začnete zamýšľať nad reálnou podstatou tejto otázky, nie je to také ľahké. Kým chcete vlastne byť? Milovaná manželka, úspešná podnikateľka či je zdravie vašou prioritou? Musíte nájsť svoje vlastné JA ,niečo čo váš podrží ak spadnete – a zem to nebude.

  1. Pozitívne myslenie

Áno, je nám jasné že v živote prichádzajú aj krušné chvíle ale hlavným bodom je nezastaviť sa na jednom mieste a nastaviť si pozitívne myslenie. Pozitívne myslenie vlastne nie je len dúfanie – dúfam že prejdem skúšku, hádam sa to podarí. Toto nie je pozitívne myslenie v pravom slova zmysle.

Ak poviete myšlienku s celkom pozitívnym konceptom, možno práve vo chvíli kedy by väčšina ľudí zareagovala opačne – negatívne, stále to neznamená že myslíte pozitívne. Vy sa nútite myslieť pozitívne, neveríte v to. Vravíte to, aby ste nepresvedčili ostatných ale seba. Myslieť pozitívne je aj hľadanie niečoho dobrého v zlých veciach.

Dostali ste defekt, nikto vám nepomohol a museli ste podľa príručky meniť koleso? V poriadku, pozitívne mysliaci človek by skonštatoval, že aspoň budete vedieť čo robiť v podobných situáciách. Človek nútiaci sa myslieť pozitívne by len veril, že sa nič podobné nestane.

  1. Buďte zodpovedná!

Tento bod nezahŕňa len vás. Zahŕňa všetkých, koho ovplyvníte danou činnosťou. Vašu mamu, suseda, kamošku či úplne cudzieho človeka – hoci by ste ho ani nechceli viac vidieť. Nech sa jedná o kohokoľvek buďte zodpovedná. Nieje veľmi výhodné stotožňovať sa s tým, že každý je zodpovedný sám za seba. S týmto bodom je spojené aj tvrdenie, že náhody neexistujú. Spomínaný defekt. Mysleli ste si, že to bola náhoda avšak je to naozaj náhoda? Teda, je náhodou to že sa tam vypadnutý klinec objavil len tak? Aj to muselo byť následkom a teda faktom rôznych vecí. Možno zle odvedenej práce automechanika, stavebnej firme. Rovnako aj vaše rozhodnutia môžu ovplyvňovať životy iných. A nebude to náhoda.

  1. Začni

Nie je možno nič ťažšie a náročnejšie ako začať. Začať s podnikaním, cvičením, zdravým stravovaním. Možno vám to vychádza týždeň, možno mesiac. A možno ste ešte ani nezačali. Odporúčame spraviť si prípravu. Jej výhoda je tá, že sa pomaly naladíte na režim, ktorý sa stane pre vás bezprostredný ale aj to, že vaša psychika znova zaúraduje. V tom dobrom slova zmysle. Budete mať pocit, že ste vlastne už začali, že nestagnujete na jednom mieste. Pocit hýbania sa – a ten je dôležitý. Chcete žiť zdravo? Začnite jedným zdravím jedlom denne. Nemusíte skočiť do umelo vytvorenej rutiny. Ale hýbte sa, začnite!

  1. Výzva

Ak ste už začali a tým pádom splnili bod štyri, odporúčame vystaviť si výzvu. Nie je nič motivujúcejšie, hlavne pokiaľ sa jedná o vás. Výhodné je aj pravidelné zapisovanie do kalendára, praktický diár – do ktorého budete písať perom, či dohoda s kamoškou. Čokoľvek čo vás namotivuje pomôže. Motivačné videá? Rocky Balboa pri zrkadle? Nech sa páči! Stanovte si svoju výzvu, pomocou ktorej dosiahnete svoj vytúžený cieľ. Ak sa hýbeme pomaly, neznamená to že stojíme!

 

 

4